Netradicinė pamoka „Poetės Ramutės Skučaitės eilėraščių skaitymas ir interpretavimas“

Lapkričio 14 diena Lazdijų Motiejaus Gustaičio gimnazijos V A klasės mokiniams buvo kitokia – anksti ryte jie skubėjo į netradicinę pamoką, kuri vyko gimnazijos skaitykloje. Pamoką vedė lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Dalė Jefimova bei šių eilučių autorė. Mintis organizuoti netradicinę pamoką kilo mokytojai.
Pamokos tikslas–supažindinti mokinius su poetės, dramaturgės, vertėjos Ramutės Skučaitės biografija ir poezija.
Uždaviniai – ugdyti mokinių įgūdžius garsiai skaityti, plačiau domėtis literatūra, lavinti kalbą, ugdyti jų kūrybiškumą ir interpretacijos džiaugsmą, puoselėti meninio žodžio suvokimą bei meilę poezijai.
Netradicinės pamokos „Vaikystės eilėraščio namuose: poetės Ramutės Skučaitės eilėraščių skaitymas ir interpretavimas“ pradžioje šių eilučių autorė trumpai pristatė poetės, dramaturgės biografinius faktus, kūrybinius polėkius,  įvertinimus už nuopelnus lietuvių literatūrai bei supažindino su išleistomis knygelėmis vaikams.
Pamoką tęsė lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Dalė Jefimova, kuri laisvai, kūrybingai naudojo įvairias darbo formas bei metodus. Taip buvo sužadintas  V A klasės mokiniams didelis nori dirbti: garsiai skaityti bei deklamuoti mintinai poetės Ramutės Skučaitės sukurtus eilėraščius vaikams. Garsiai skaitomos eilės įgavo daug didesnę prasmę. Čia kiekvienas eilėraštis buvo tarsi atskiras pasaulis. Perskaičius eilėraščius „Burtai“, „Apie namų dvasią“, „Naktį“, „Peizažas“, „Daina apie saulėtus namus“, „Apie grybus“, „Žaliojo ilgesio žodžiai“, „Vyšnioms žydint“ ir kitus, mokiniai laisvai interpretavo apie jaukius, šiltus ir saugius namus, amžinąsias vertybes, artimų žmonių, šeimos šilumą ir meilę,  apie gimtų namų ilgesį. Skaityti garsiai buvo įdomiau ir smagiau.
Išklausę draugų perskaitytus eilėraščius, mokiniai tapo dailininkais. Jie su dideliu užsidegimu piešė, spalvino, o paskui pristatė savo darbelį, nušviesdami, kokį eilėraštuką ar eilėraščio stulpelį iliustravo. Tai buvo puikūs kūrybiniai ieškojimai, stebinantys vaizduotės lakumu. nes būtent per kūrybą V A klasės mokiniai mokėsi reikšti save. Taip buvo ugdomos mokinių bendrosios kompetencijos, kritinis mąstymas, kūrybiškumas.Vėliau mokiniams mokytoja Dalė Jefimova padavė baltą popieriaus lapą, kuriame kiekvienas mokinys turėjo parašyti po vieną eilutę iš jiems labiausiai patikusio eilėraščio. Mokiniai puikiai susitvarkė su šia užduotimi. Išėjo puikus kūrybinis darbas! Be ilgų įžangų jį pateikiu Jums:
„Dvarus praūžęs būčiau!,” (eilutė iš eilėraščio ,,Vyšnioms žydint”)
„Statysiu saulėje namus“, (eilutė iš eilėraščio. „Daina apie saulėtus namus“)
„Daug kartų vyšnios žiedus purtė“, (eilutė iš eilėraščio „Daina apie saulėtus namus“)
„Aukštaičiuose kalnai nubalo“ (eilutė iš eilėraščio „Peizažas“)
„Žinai, ta upė tokia mėlyna“, (eilutė iš eilėraščio „Žaliojo ilgesio žodžiai“)
„Ji paguodžia, jei kas apsiverkia“, (eilutė iš eilėraščio „Apie namų dvasią“)
„Tris šunis, šešias kates“, (eilutė iš eilėraščio „Burtai“)
„Tai pribūriau pilną namą!”, (eilutė iš eilėraščio „Burtai“)
„Jaučiu – tai skamba laiko dainos“, (eilutė iš eilėraščio „Daina apie saulėtus namus“)
„Taip gera: tylu ir ramu“, (eilutė iš eilėraščio „Naktį…“)
„Lyg mylimai prie vartų“, (eilutė iš eilėraščio „Vyšnioms žydint“)
„Į saulę šaipėsi lelijos“, (eilutė iš eilėraščio „Daina apie saulėtus namus“)
Už puikiai atliktas užduotis netradicinės pamokos metu mokytoja įvertino mokinius pažymiais.
Ši netradicinė pamoka „Vaikystės eilėraščio namuose: poetės Ramutės Skučaitės eilėraščių skaitymas ir interpretavimas“ penktokams paliko neišdildomą įspūdį ir kartu paskatino dar labiau pamilti knygą, skaitymą bei poeziją. Nes tai gražu. Nes tai ugdo. Nes tai moko. Nes tai kvepia…. ir įkvepia.

       Bibliotekininkė    Daiva Mikalauskienė

This entry was posted in Be kategorijos. Bookmark the permalink.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *