Benradadarbiavimas vardan gimtosios kalbos

Jau ne pirmus metus vasario paskutinę savaitę (nuo tarptautinės gimtosios kalbos dienos, minimos vasario 21 d.) Vilniaus Antakalnio gimnazijoje skiriame lietuvių kalbai. Kvietėme visą mokyklos bendruomenę dalyvauti akcijoje renkant 2019-ųjų metų žodį ir posakį. Šiais metais, kaip niekada anksčiau, biblioteka lietuvių kalbos mokytojoms pasiūlė paįvairinti savo pamokas paroda ir viktorinomis, skirtomis lietuvių kalbai, kultūrai ir istorijai. Viktorinas rengėme kartu su Valstybine lietuvių kalbos komisija (VLKK).  Atsakinėdami į viktorinų klausimus, mokiniai galėjo pasitikrinti ne tik savo kalbos, kultūros ir istorijos žinias, bet ir pamatyti kiek jie išmano šių dienų aktualijas. 2020-ieji paskelbti UNESCO pasaulio paveldo Lietuvoje, mokyklų bendruomenių, Ateitininkų ir lietuvių tautodailės metais, todėl mokiniai turėjo atsakyti ir į su tuo susijusius klausimus. Linksmai spėliojome, kas gi pasakė 2019-ųjų metų posakiu išrinktą frazę „Mes dzūkai – ne paspirtukai“ ir stengėmės prisiminti, kokius 2019-ųjų įvykius žymi metų žodžiu išrinktas žodis „Gaisras“. Viktorinos vyko ne mažiau kaip 5 lietuvių kalbos pamokose. Su viktorina buvome pakviesti apsilankyti ir kaimyninėje mokykloje – Vilniaus Antakalnio progimnazijoje – pas aštuntokus, būsimuosius mūsų gimnazistus. Progimnazijos mokiniai varžėsi viktorinoje pasiskirstę į 5 komandas ir pasivadinę savaitės dienomis.
     Sudominti mokinius lietuvių kalbos ir lingvistikos mokslais mums padėjo ir Lietuvių kalbos institutas (LKI), parengęs nuostabią kilnojamąją parodą „Paliesk lietuvių kalbą rankomis“. Prie parodos gimnazijos bibliotekoje vyko lietuvių kalbos pamokos, ją lanko ir pavieniai mokiniai bei mokytojai. Parodą sudaro 5 informaciniai stendai, spalvingas indoeuropiečių kalbų sodas, abėcėlės raidės ant kaladėlių su antspaudais, parodančiais tų raidžių kilmę. Šviečiantis žodynas su žodžių reikšmėmis, kilme ir pateikimu kitomis kalbomis. Žemėlapis, rodantis į kurias kaimynines ir tolimesnes šalis nukeliavo lietuviški žodžiai. Smagu teisingai nustatyti ir sudėlioti žodžių „MUSĖ“ bei „AKIS“ užrašus, atitinkančius šalių pavadinimus ant įvairiomis kalbomis užrašyto to paties žodžio. Į parodą panoro ateiti ne tik kaimyninės mokyklos aštuntokai, bet ir pradinukai, nors jiems kalbos istorija ir raida dar tik ateities mokymosi dalykai.

This entry was posted in Be kategorijos. Bookmark the permalink.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *